مدیریت کسب و کار کیف و کفش چرمی

مدیریت کسب وکاری را در حوزه تولید کیف و کفش چرمی برعهده دارم. چندی  است رقبای بزرگی وارد بازار حوزه فعالیتم شده و فضای رقابتی شدیدی را ایجاد کرده اند. کارمندان بخش فروش کسب وکارم دائم در حال تلاش  هستند که فروش را افزایش دهند. آنها فروش را افزایش داده اند ولی همچنان مدیر بازاریابی از این فروش رضایت کامل ندارد و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف میان مدیر فروش و بازاریابی کسب وکارم شده است. لطفا راهنمایی بفرمایید علت این اختلاف چیست و چه راهکاری برای رفع آن پیشنهاد می کنید؟ 

ارسال سوال 2 سال قبل
سینا غلامی
بازار حال حاضر بازار رقابتی  است و داده های درست فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل این داده ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از کسب وکارها معمولا برای دریافت داده ها به سراغ شرکت های تحقیقات بازار می روند و اطلاعات بازار را از آنها دریافت می کنند، اما برخی از آنها معمولا بی توجه به این داده ها فروش خود را به طور سنتی انجام می دهند. آنها فروش مقطعی خود را دارند، اما فروش آنها عاملی برای ماندگاری شان در بازار نیست، چون با برنامه ریزی و رصد بازار صورت نگرفته و همین موضوع باعث اختلاف میان مدیران بازاریابی و فروش می شود. زیرا مدیران بازاریابی می خواهند با رصد و تحلیل دقیق بازار شرایطی را ایجاد کنند که کسب وکار، باثبات و دقیق باقی بماند و فقط به فروش لحظه ای اکتفا نکند. بهترین راهکار برای حل این مشکل برگزاری جلسات مختلف با حضور مدیر بازاریابی و مدیر فروش است. جلساتی که در آنها به طور تخصصی به کارکنان، شیوه های پایش داده ها آموزش داده  شود. پایش داده هایی که مدیر فروش دقیقا براساس آنها برنامه های فروش را اجرایی کند. پایش داده ها به کسب وکارها کمک می کند که موقعیت خود را در بازار ارزیابی و برحسب موقعیت خود و رقبا در بازار حرکت کنند. بدون این پایش و هماهنگی سازمان کسب وکار شاید در بازار حضور داشته باشد، اما ماندگار نخواهد شد.
ارسال پاسخ 2 سال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی