تغییر رنگ سازمانی

 15 سال است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کنم. به توصیه یکی از مشاوران تصمیم دارم رنگ سازمانی شرکت را تغییر بدهم. این اقدام چه مزایا و معایبی دارد و چطور می‌توانم تشخیص بدهم که تصمیمی که گرفته‌ام، تصمیم درستی است؟

 

ارسال سوال 2 سال قبل
حسنعلی

 از نظر برندینگ اساسا تغییر رنگ سازمانی بعد از 15 سال منطقی به نظر نمی‌رسد. راجع به تغییر و حفظ رنگ اخیرا اختلاف‌نظرهایی بین برخی از متخصصان به وجود آمده است. کارشناسان برندینگ با سابقه قائل به این موضوع هستند که رنگ لوگو و رنگ سازمانی جزیی از شخصیت کالا و سازمان است و یکی از اجزایی که برند را می‌سازد همین رنگ است. بنابراین وقتی شما رنگ را عوض می‌کنید به معنای آن است که یک برند جدید متولد کرده‌اید که دیگر برند قبلی نیست و استدلال‌های زیادی از نظر روان‌شناسی خرید و جامعه‌شناسی هم برای این منظور ارائه می‌شود. استدلال‌ها آنقدر قوی هست که اکثر برندهای دنیا اقدام به این کار نکرده‌اند.
اما اخیرا برخی از کارشناسان معتقدند رفتار مردم در دنیای پرسرعت دیجیتال عوض شده است و مردم هم انتظار دارند و هم آمادگی دارند و هم می‌خواهند که با تنوع بیشتری روبه‌رو شوند. آنها اعتقاد دارند ذائقه‌ها تغییر کرده است و مردم حوصله دیدن لوگوهای تکراری و با رنگ‌های یکسان و همیشگی را ندارند و تغییر در رنگ‌ها می‌تواند اثر مثبتی به همراه داشته باشد، اما همان‌طور که گفتم تعداد مخالفان بیشتر است و البته این موضوع حتما به نوع شرکت و فعالیتی که انجام می‌دهد بستگی زیادی دارد.
بنابراین توصیه می‌کنیم با چند کارشناس خبره در این خصوص مشورت کنید و به هیچ‌وجه سریع تصمیم نگیرید. ضمن اینکه همیشه راه‌حل‌های میانه‌ای نیز وجود دارد، مانند تغییر رنگ لوگو به مناسبت‌های خاص. این امر روحیه تنوع‌پذیر بشر کنونی را هم تا حدی ارضا می‌کند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 2 سال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی