کسب وکار شکست خورده 

نزدیک به یک سالی  است که کسب وکاری را در حوزه مصنوعات چرمی مدیریت می کنم. همه شرایط در شروع فعالیت کاری خوب بود، اما چندی  است با مشکلاتی مواجه شده و از لحاظ مالی دچار بحران شده ام. این نکته را نیز باید بگویم که هنگام ورود به این کسب وکار اطلاعی از این حوزه فعالیت نداشتم و فقط برحسب بودجه و علاقه وارد آن شدم. به نظرتان با شرایط پیش آمده چه شیوه ای را اجرا کنم؟ 

ارسال سوال 2 سال قبل
حمیدرضا افشاری
در این باره باید تمامی ابعاد و روند حرکتی کسب وکار را مورد تحلیل دقیق قرار داد تا بتوان راهکاری کلی را ارائه کرد، اما چندی پیش کسب وکاری در همین حوزه دچار مشکلی مشابه شده بود. به این کسب وکار پیشنهاد شد که برای مدتی فعالیتش را برای ضرردهی کمتر متوقف کند چون پایه و اساس فعالیتش در بازار درست نبوده و تجربه لازم را در این حوزه نداشته است. کسب وکارها باید برای شروع و موفق شدن در یک حوزه یک سری دانش کار را داشته باشند. توجه به اصول حسابداری و بهای تمام شده را به طور دقیق رعایت کنند و اطلاعات کاملی را در زمینه سیستم تبلیغاتی به دست بیاورند. روابط عمومی پایین و القای یک سری تفکرات غلط در زمینه مدیریت نیز باعث شکست کسب وکار خواهد شد. سیستم بازاریابی مهم ترین بخش یک کسب و کار است که متاسفانه کسب وکارها از آن اطلاع دقیقی ندارند و یکی از مهم ترین دلایل شکست آنها همین موضوع  است. کسب وکارها باید بدانند که مشتری تمام ارزش سازمان آنهاست. اگر بازاریابی را سیستم تنفس یک کسب و کار در نظر بگیریم مشتری به مثال نفس برای این بدن است.
درنتیجه باید روی علم بازاریابی تمرکز کرد. کسب درآمد هیچ وقت نباید هدف اول کسب وکارها باشد آنها باید با علم وارد یک حوزه شوند تا با موفقیت در بازار باقی بمانند.

گروه مشاورین روزنامه فرصت امروز

شماره تماس : 86073296-021

ارسال پاسخ 2 سال قبل

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی